Zarządzanie i administracja
- Rozpoznanie nieruchomości, jej zasadniczych funkcji, zastosowanie się do szczegółowych wymogów i oczekiwań właściciela.
- Przejęcie nieruchomości i dokumentacji.
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego nieruchomości.
- Zawieranie i obsługa umów w imieniu Wspólnoty Mieszkaniowej.
- Przygotowanie i analiza ofert na wykonywanie usług i remontów.
- Organizacja konkursów ofert.
- Interwencje w sytuacjach nadzwyczajnych.
- Rozpatrywanie skarg i wniosków.
- Obsługa właścicieli i prowadzenie niezbędnej dokumentacji.
- Realizacja i kontrola umów, indeksacja czynszów.
- Protokolarne przyjmowanie i przekazywanie powierzchni do wynajęcia oraz ocena stanu wynajmowanych powierzchni.
- Reprezentacja praw właścicieli na zewnątrz – w zakresie udzielonych pełnomocnictw.
- Kontrola zachowania standardów.
- Nadzór nad pracą personelu obsługującego.
- Konsultacje prawne we wszystkich sprawach związanych z nieruchomością Wspólnoty.
- Nadzór nad realizacją zobowiązań właścicieli.
Zarządzanie nieruchomością Wspólnoty, a w tym:
- Przejęcie w imieniu Wspólnoty zarządzanej nieruchomości od dotychczasowego administratora,
- Przejęcie dokumentacji finansowej, eksploatacyjnej i technicznej,
- Przygotowanie dla potrzeb Zarządu Wspólnoty sprawozdań, prowadzenie korespondencji i reprezentowanie na zewnątrz interesów Wspólnoty w zakresie określonym właściwym pełnomocnictwem,
- Bieżąca obsługa wszystkich właścicieli nieruchomości lokalowych, prowadzenie i aktualizacja wykazu właścicieli i najemców lokali,
- Prowadzenie księgowości Wspólnoty zgodnie z przyjętymi przez wspólnotę zasadami prowadzenia ewidencji księgowej,
- Prowadzenie i bieżąca analiza indywidualnych kont właścicieli (wpłat zaliczek) oraz dostarczycieli mediów i usług,
- Realizacja wszelkich opłat poprzez rachunek bankowy Wspólnoty (zarządca nie ma bezpośredniego dostępu do konta bankowego),
- Prowadzenie na bieżąco książki obiektu budowlanego oraz bieżącej dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przepisami prawa budowlanego,
- Bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości, niezwłoczne zlecanie wykonania koniecznych prac firmom specjalistycznym oraz rozliczenie z ich wykonania,
- Nadzór nad wykonawcami prac prowadzonych przez konserwatorów oraz osoby wykonujące prace porządkowe,
- Kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków,
- Przygotowanie dla potrzeb Zarządu ofert na prowadzenie remontów,
- Pozyskiwanie kontrahentów w celu uzyskania funduszy mających na celu zmniejszenie kosztów utrzymania nieruchomości,
- Przygotowanie i pomoc w prowadzeniu zebrań, projektów planów gospodarczych, planów remontów oraz uchwał,
- Przygotowanie sprawozdań rocznych oraz przygotowanie rozliczeń mediów i usług w tym funduszu remontowego
- Utrzymywanie kontaktów z przedstawicielem organów samorządowych,
- - półroczne rozliczenia kosztów eksploatacji nieruchomości w części wspólnej dla Zarządu i każdego właściciela
- - bieżąca analiza realizacji planu gospodarczego Wspólnoty,
- Nadzór nad terminowym prowadzeniem przeglądów rocznych i pięcioletnich nieruchomości,
- Udział w posiedzeniach Zarządu,
- Windykacja należności,
- Inne czynności dotyczące administrowania nieruchomością zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zawartą umową.
Wykonywanie czynności zapewniających utrzymanie porządku i czystości oraz prowadzenie konserwacji instalacji technicznych w powierzonym budynku.
Sprawowanie Zarządu – na podstawie art. 18.1 ustawy o własności lokali.
Wynagrodzenie za świadczone usługi ustalone jest w drodze negocjacji na podstawie :
- powierzchni użytkowej nieruchomości
- stanu technicznego
- wybranego zakresu obowiązków